fredag 15 juli 2011

Hjälp eller själp?????

Om man vill ha en snygg och välorganiserad trädgård ska man inte ha höns. Inte sådana som går fritt på tomten i alla fall (suck)! jag har en flock med väldigt hjälpsamma höna pönor. De har hjälpt mig massor redan. De har plockat och ätit upp både jordgubbarna och hallonen. Tack tack för det! (not). Sedan är de väldigt intresserade av alla ställen där det finns bar jord i trädgården. De har förvandlat både planteringar och delar av gräsmattan till ett väldigt härlig höns spa. Tänk om de kunde gräva och luckra upp jorden på någon ställe där det fakiskt skulle vara användbart. Men NEJ de jobbar inte på det viset mina små assistenter.
Men de är i alla fall väldigt intresserade av allt som händer utomhus, så fort man kliver ner för trappen så kommer allihopa springande. Så det kan ju faktiskt konstateras att inte bara jag utan även mina höns är trädgårds entusiaster!!!!!
Så förhoppningarna är nu att de lär sig hjälpa i stället för att enbart skälpa mina små trädgårds projekt. Man kan ju alltid hoppas!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar