torsdag 5 april 2012

Glad Påsk


Glad Påsk!

Hoppas alla är klara med påskpynt och storstädning inför helgen.
Här hemma är det lite si och så med det. Lite pynt blev det tillslut, men städningen är det sämre med!!!!!!

Här vankas det renoveringsstart i helgen!!!!!
Pust!!!!

Påskriset kom upp tillslut, ute på altanen. Efter ett lite möte med hönorna, och efter att ha läst inlägget hos Tankar från trädgårdsmästarn om påskfjädrar så kom höna pönorna och jag överens om att köra "hemkört" i påskriset. Det vill säga endast tappade fjädrar från de egna små höna pönorna.
Jag är så nöjd!
Mina hönor är hu en brokig skara i alla möjliga färger, lite så blev påskriset också.








I mina ögon har jag aldrig haft ett så fint påskris förut!

Det roligaste är att man kan se vem fjädrarna kommer i från!

Ha en fortsatt trevlig kväll1
 och alla ni påsk kärringar som inte åkt ännu....

FLYG FÖRSIKTIGT OCH TÄNK PÅ PÅSKTRAFIKEN!!!!!

Kramar så ses vi vid Blåkulla!!!

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara vilket häftigt påskris! Så fint med fjädrarna. Tycker att dina hönor är vädigt fina :)

    Vi ses på Blåkullla!!

    Glad påsk!!

    SvaraRadera
  2. Underbart med egna fjädrar! Jag vill inte köpa något med dun o fjäder nu, när man vet att fåglar pinas så mkt. Jag bojkottar allt sånt, och skulle heller aldrig äta gåslever. Så era fina naturliga fjädrar är en skatt! Jag förstår att du är glad för ditt påskris, när du känner igen varenda fjäder. Så gulligt!Kram Marie

    SvaraRadera