måndag 9 juli 2012

Köksexperiment!

I dag har vi ägnat oss lite olika experiment i köket.
Jag har testat två nya varianter på fläderbloms saft.




Variant nr 1 blev en variant av min kompis Ewas recept på flädersaft med jordgubbar, men jag körde mitt vanliga recept och mosade ner jordgubbar i som får stå och dra med blommorna i kylen. Det blir nog jätte bra!

Variant nr 2 är lite mera experiment likt. Hmmm läste för ett tag sen om rossaft, tänkte snåla lite med mina rosor. Jag blandade Rosor och fläder och gjorde en laddning av "orginal" saften men lade till 3 dl härliga rosblad. Det doftar härligt, men jag har ingen aning om hur det kommer att smaka...... Det är bara att hålla tummarna!!! =)



Som avslutning på dagen bakade söta dottern bullar. De är sååååå goda och inte alls experimentella


Sov gott!!!!

5 kommentarer:

  1. Hmmm, den första laddningen ser ju inte så god ut.... men jag lova båda luktar ljuvligt. Och det gör bullarna också ;)

    SvaraRadera
  2. Vad läckert, du får skriva om rosflädern blev god sen när den är klar. Själv har jag cyklat långväga och "pallat" fläder ikväll eftersom min egen inte vill växa på sig;) Men jag la allt i frysen till att börja med, för jag har jordgubbsaft i alla flaskor för tillfället. Ha det gott/Marie

    SvaraRadera
  3. Spännande variant den där med rosor i!

    SvaraRadera
  4. Jamen gud så spännande med safterna!
    Jag är en stor vän av matexperiment och vill verkligen veta hur resultaten blir.
    Spännande med de där rosorna i. Själv har jag gjort vanlig fläderblomssaft som sedan skall bli gelé tillsammans med eget pektin (äpple). Kanske skall jag ha i rosblad? Vore vackert...
    Nu får vi se hur din saft blev först.
    Tack för dina fina ord hos mig

    SvaraRadera
  5. Ja självklart kommer en rapport när det blir klart. Jag tycker också att det ska bli kul att se hur det blir,eller hur det smakar menar jag. Färgen är jätteläcker så jag hoppas smaken också blir det. Man måste ju prova lite olika varianter så man inte missar någon jätte hit!
    Ha det så bra allihopa!

    SvaraRadera